Torsdagen den 19/6 2014

På torsdagen så åkte vi hemifrån 8 på morgonen och var ungefär framme i Stockholm 13 .00 och så tog vi en lunch och parkera bilen och så klev vi på båten till Danmark 2 någon gång och den åkte från Stockholm 16.00. Det första vi gjorde när vi klev på var att kolla omkring packa och fixa i våran söta hytt. Sedan så gick jag & Alex och bada i polen och bubbelpolerna. Vi var också på live showen dör det var några som sjöng tror de var en tjej och två killar som bakrunds sångare dom var duktiga iallafall haha. Sedan så vi åt vi middag som var kl 21.30 (as sent) Och det hade kocken redan bestämt vad alla skulle ha för det blev för krångligt om typ 8000 pers ska sitta och beställa allt var för sig. Och eftersom dem har typ lite Midsommar tema så blev det ju så klart fisk och sånt man brukar ha. Kommer lite bilder med förklaringar under, fanns liksom inte så mycket att göra första dagen för man var typ as trött och man skulle ändå åka bil hela dagen.

 

 
Pannkakor med Grädde & blåbärssylt de var as gott som vi åt på någon mysig affär minns ej namnet haha XD. 
 
 
Förrätt
Skärgårdstallrik
Sikromscréme, gubbröra på Åländskt svartbröd, rökt skinka från muskö rökeri med äpplechutney.  

Kan inte säga att  det var så jätte gott med tanke på att jag gillar verken Skinka eller Rom (dem små prickarna). men brödet tillsammans med lite av den röran var gott :)

 

Varmrätt 

Rödingfilé med en liten gravlaxsallad, vitvinssås och dillslungad nypotatis. 

Den här rätten var faktiskt god speciellt laxen tillsammans med såsen under :DD
 
 

Laxen och det fick man äta tillsammans med dillslungad nypotatis.

 
 

Efterrätt

Citronpaj med jordgubbar 

 

Citronpajen med marängen vet jag faktist inte hur den smaka gav bort den till Alex för ville inte äta den för blev magsjuk förra gången jag åt de och de var inte så längesen så ah ville ej ha den. Asså inte för att jag tror jag kommer bli magsjuk igen men klarar bar inte av att äta de :/ ni fattar :)  Men vaniljkrämen och jordgubbarna var gott iallafall ;))

 

 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

gracewls.blogg.se

Grace W.Ls blogg ;))

RSS 2.0